ya Rabb..

Thursday, September 8, 2011

rindu - jika aku jatuh cinta


setelah sekian lama asyik online skype dan ym di iPhone, hari ini tergerak hati dan jari untuk online di komputer.

melihat status seorang teman di ym ada tertulis 'DOA' lantas jejari yang tak gatal ini terus mengklik pada link tersebut.

ternyata ia sebuah doa yang mudah difahami dan sangat mendalam tuntutannya. seingat aku, aku pernah mengaminkan doa ini beberapa tahun dulu ketika masih di Malaysia. waktu tersebut doa ini dibaca oleh Ustaz Badrul Amin pada hujung tazkirah beliau di Masjid Kepala Gajah, tak jauh dari rumah aku. kalau tak salah time tu beliau bagi tazkirah tentang cinta remaja.

CINTA... satu subjek yang tak pernah bosan untuk difahami apatah lagi untuk dinikmati. kata-kata pecah berkeping-keping, begitu sampai kepada cinta... wiwitttt. mula dah mula dah. stop it ket, be serious!

ok apapun, silakan nikmati doanya....




dah klik play kan tadi??

dah aminkan??

dah hafal??

hurmmm...
sebenarnya tak perlu hafal kot. tapi kalau dah faham dan nak hafal pun lagi bagus..
cumanya, pemilik blog tidak menyediakan sebarang insentif tambahan bagi yang berjaya menghafal.ik2

doa macam ni bukan sekadar doa kan. ia umpama tazkirah agar kita sedar.

bagus berdoa dalam bahasa arab sebab ia bahasa ahli syurga. tapi kadang-kadang kita kena layan juga doa dalam bahasa ibunda nih walaupun kadang-kadang akan ada cakap-cakap orang "apa barang brooo, doa dalam bahasa melayu..takda feel". haha. abaikan ja. tak salah kan. janji faham dan mampu dihayati.
dah dihayati, amal
dah amal, sampaikan

at the end of the video, ternyata ia suara merdu Dr Badrul Amin yang mengalunkan zikir.

terus, diri ini jadi kangen sama taman-taman syurga yang biasa dilazimi di Malaysia. semoga terus dipanjangkan usia dan diberi taufiq  untuk istiqamah melazimi majlis ilmu andai diberi kesempatan usia kelak. doakan ya!

sebelum mengakhiri tulisan, kutitipkan kalian dengan sedikit buah tangan untuk kegunaan hati.maaf  bukan suaraku. suara Dr Badrul Amin. moga bermanfaat insyaAllah



love,
-ket-
'namun bila cinta kudatangi, aku jadi malu pada keteranganku sendiri'

3 comments:

Anonymous said...

nice one ket!tersentuh!

akubersamaCahya said...

'namun bila cinta kudatangi, aku jadi malu pada keteranganku sendiri'

aku hanya senyum bila orang soal aku tentang cinta. aku sendiri kalah dengan cinta dunia. sedar, aku hanya manusia biasa. =)

nice entry ket..

ket syakirahim said...

syazwansaleem: kuih raya woiii.lapaq nih

akubersamaCahaya: cinta tu benda rumit.lekluuu