ya Rabb..

Thursday, February 24, 2011

ini lawak okay!

lepas maghrib tadi abah call and sembang-sembang..haha.dah berjaya tunjuk penampilan baru kat mama dan abah. hoho. aiman pon ada kat rumah tadi. hari ahad ni nak daftar ke sekolah baru katanya. kat alor setar. wahhhh.ini sudah banyak bagus, lagi banyak la peluang dan alasan aku nak pi aloq setaq lepas nih. kalau dah ada alasan untuk sampai aloq setaq tuh, sp, pendang(ada kfc woo), jitra, pokok sena dan tak lupa juga kubang siam serta kawasan-kawasan yang sewaktu dengannya boleh pi kerap sikit. hahaha. nice aiman, u give me another 5 years reason to be there everytime balik cuti.

tadi abah baru balik dari Kolej Matrikulasi Kedah, Changlun sebab ada perjumpaan kaunselor-kaunselor seluruh Kedah dengan TPM Mahyudin Yasin. abah cakap dia jumpa Cikgu Murniwati, my ex-kaunselor dan dia kirim salam n pesan suruh bagitahu kat aku Cikgu Khairuddin dah meninggal dunia. abah pun tak sangka Cikgu Murni nampak dia terus tanya "Mat Syakir macam mana??sihat??"..haha.alhamdulillah cikgu ingat lagi kat aku. pastuh perbicaraan dengan abah macam biasa la...sentuh hal-hal semasa dan tanya khabar member-member aku. aku pun tanya gak pasal member-member abah yang aku kenal. lawak gak bila abah tanya 'panjang', 'gemuk' dan Russel tak balik ka cuti nih?? haha.tak sangka abah masih ingat zul dengan crouch. ingat nama gelaran plak tuh..tak tahan..kui3~

tengah-tengah sembang tadi, keluaq pulak soalan dari abah, "takmau balik ka cuti bulan posa nanti?? 1 haribulan 8 dah ramadhan dah"..uyooo.sekali lagi akal dan emosi bertindak tenang cakap "tengok je la dulu macam mana". padahal dalam hati cakap nak balik maaaaa.mau raya sama family, mau sahur dan berbuka puasa dengan semua, mau usik budak-budak, mau usik adik-adik dan mau macam-macam lagi.. : (

sebab apa la aku taknak balik ek?? bukan takda duit nak book tiket balik. silap-silap kalau balik lagi jimat wang belanja sebab makan kat rumah bersuap, tol dan minyak ditanggung, bil telefon free, saman berbayar dan macam-macam lagi subsidi dan kemudahan tersedia..haha.(ni ayat pancing undi pilihanraya ok).

sebabnya aku dah janji dengan diri aku sendiri masa habis sekolah menengah dulu, kalau boleh nak belajar hidup sorang-sorang jauh-jauh. nak latih diri supaya tak rasa rindu melampau-lampau bila salah satu pihak(aku) or satu pihak lagi(mama n abah) terpaksa berpisah secara suka atau paksa. tu je pun. tapi rasanya still tak berjaya. asyik-asyik homesick ja. naknak duduk rumah nih takda member nak sembang. kalau sembang dengan member jepun pun asyik wat lawak entah hapa-hapa je. memang la lawak. tapi last-last rasa sunyi balik. gila kesian life ceni..haha.stop making emotional words ketto!!

rilek dan rileksss!

apa kata kita bukak folder picture yang lama-lama and tengok gambar-gambar lawak or any gambar je la daripada menonton nina dari pagi tadi. lupakan sebentar homesickness!!

ok jom tengok gambar-gambar lawak yang terpilih. mostly dari folder handset zaman ibt dulu *handset ni dah hilang:(















kesimpulannya semua gambar mengingatkan aku kepada zaman IBT yang lawak bangang entah apa-apa kecuali gambar last. dan sekarang, aku dapat rasakan yang aku ni cukup nakal sepanjang 2 tahun kat IBT..hahaha.gambar last plak adalah gambar seorang member yang kena prank besday dalam satu program.lawak guling2 dibuatnya bila aku kenang balik.wakaka.bebila nak kontek ar member yang sorang nih.

nah amik buah last



harini agak bosan.so asyik layan nina ja dari pagi
haha

soredewa,
oyasumi!

4 comments:

Hzwan Hammad said...

dtg ar toyohashi..haha

azriel mustafa said...

kyushu sentiasa terbukak luas habaq hang...mai2

ket syakirahim said...

arini nak gi kobe..lepak sana 2 hari main2 futsal kot..pasnih tak tahu la nk gi mana..training off sampai 5/3.baru sehari dah bosan
korg dah renew visa?

Hzwan Hammad said...

lama dh aku renew visa..