ya Rabb..

Saturday, April 23, 2011

suara hari esok



assalamualaikum...

hari ini adalah hujung minggu yang serba tak kena tapi tetap disyukuri. hujan turun dengan lebat dan latihan dibatalkan. keseorangan di rumah membuatkan aku mula tercari-cari sesuatu yang menyeronokkan bagi hati aku. so, mula la mengenang kembali zaman kanak-kanak. kan dalam post sebelum nih, aku ada berniat nak tulis semula tentang zaman kanak-kanak. so, ini hanyalah permulaan ringkas..

let me start dengan mengenang kembali lagu-lagu yang pernah aku suka dulu-dulu. bermacam genre aku minat. sebut ja XPDC, SEARCH, WING, SALEEM, SPOON, SLAM, WESTLIFE, BOYZONE, THE MOFFATS, BSB(yg mat saleh ni semua pengaruh kakak aku nih..) dan bermacam-macam lagi semuanya aku suka dan ada lagu-lagu depa yang melekat dalam ingatan aku. tapi ada satu lagu nih aku sangat suka walaupun penyanyinya tak aku kenal sampai hari ini. haaaa.sesapa masa kecik-kecik zaman sekolah rendah dulu suka tengok NTV 7 mesti akan tahu lagu ni...



bagaikan bulan

bulan menerangi malam

bagaikan daun

dibuai hembusan bayu

bagaikan burung-burung

tinggi di angkasa di langit biru

bagai mentari di sebalik awan

menyerikan alam menghidupkan bumi ini

bagaikan bintang

berkelipan diwaktu malam

bagaikan lilin

di penjuru jalan

bagaikan ombak kecil

di lautan luas berenang ke tepian

bagai mentari disebalik awan

menyerikan alam menghidupkan bumi ini

dengarlah suara kami

dendangan hati ini

kami anak bangsamu

suara hari esok

dengarlah suara kami

pupuklah jiwa ini

kami anak bangsamu

suara hari esok
(^_^)



haaaa..mesti masing-masing teringat kan??..sesaja post lagu nih sebagai mukadimah sebab dulu-dulu memang suka lagu nih. lagipun zaman sekarang dag tak dengar lagu ni kat tv. bagus untuk kanak-kanak dan juga dewasa even ada beberapa pertikaian tentang liriknya oleh beberapa pihak. yang penting bagi aku ianya bagus untuk direnungkan..tak gitu? yang suka english version boleh kilk di sini

#sesapa rasa lagu ni mengingatkan dia kepada zaman kanak-kanak,silalah senyum sorang-sorang sambil mengenang kembali zaman tersebut.hehe


yang kebosanan,
ket

No comments: