ya Rabb..

Friday, October 28, 2011

berbeza



assalamualaikum

masih di bulan Oktober. sudah satu Dzulhijjah dan hari ini adalah hari Jumaat.

somehow masih rindukan asa-renshu (latihan pagi).

jujurnya hari ini adalah hari pertama dalam minggu ini yang aku tak tidur semula selepas subuh.hisabisa desune!

sepanjang minggu ni asyik tidur semula selepas subuh memandangkan aku sudah memutuskan untuk bersara dari hoki sejak minggu lepas. so lepas subuh memang tidur semula sebab takda apa nak dibuat. SATU TABIAT YANG PERLU DIUBAH SEGERA!
semalam dah terlajak missed satu kelas pagi.huhu. biasanya pergi awal kelas tuh sebab lepas asa-renshu terus ke kelas.semalam bangun tidur dah kol 11.yabai!

「二度寝あかんって!」 pesanan or peringatan yang selalu manager-tachi ingatkan satu ketika dulu. how i miss them and their happy faces!

life must go on KET!

hari-hari seterusnya akan digunakan untuk membuat beberapa perubahan diri. maksud aku perubahan kebiasaan. aktiviti kesukanan yang akan dikurangkan. mungkin akan lebih kurangkan lepak-lepak di shokudo (cafe) with the team. akan cuba membiasakan diri ke perpustakaan (sounds nerd yeah.lol).

beberapa fokus dan tugasan yang dikesampingkan atau diambil mudah sebelum ini perlu diperkemaskan kembali. membayar kembali hutang-hutang tugasan.

moga langkah ini tidak longlai untuk hari-hari mendatang yang semestinya akan berbeza dari kebiasaan. pimpin langkah hambaMu ini ya Allah (tolong doa dan aminkan ek)


i'll change.insyaAllah




duhai yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang,
hijrahkanlah diri ini


salam reform

2 comments:

akubersamaCahya said...

memang perlu diubah ket.. mana elok tido lepas subuh.. ^^ badan akan rasa lebih letih daripada biasa. ;)
adakan aktiviti laen.. insyaAllah..

ket syakirahim said...

tq.trying damn hard now..doa2kan.xleh tangguh2.sat lg jd tabiat kacau gak