ya Rabb..

Saturday, November 27, 2010

tersekat-sekat..

salam mesra..

weekend je mesti aku buka blog usang ni dan cuba isi dengan apa yang aku rasa nak isi.tetiba aku tersedar yang post yang aku tulis minggu lepas tu belum dipublish lagi.sebabnya adalah semasa aku dah hampir nak habis post yang lepas,ada member call n ajak sembang-sembang.oleh sebab terlalu lama sembang sambil golek2 atas dalam futon sampai aku terus tertido dan lupa nak publish.aiyaaa.sosokkashiinaaa~

takpela.tadi dah touch up apa2 yang patut dan dah klik pun button PUBLISH POST!!
haha

so minggu ni nak share something.minggu lepas kan aku cuti 5 hari.untuk mengisi masa cuti tu,aku mula membaca satu buku nih.penulisnya agak kontrovesi dengan satu isu suatu ketika dahulu.kita tinggalkan kontrovesi tu dan fokus pada hasil tulisan beliau.Qur'an and Cricket:travels through the madrasahs of Asia and the other stories by Farish A Noor.menarik even baru baca 1/5 dari keseluruhan buku..macam mustahil ja nak dihabiskan dalam tahun 2010 nih memandangkan dah mula sibuk sikit bila cuti habis.nak2 buku ni dalam bahasa penjajah.so amik masa sikit la untuk aku faham.tersekat-sekat pembacaan aku nih.cumanya yang ingin dikongsi adalah the first chapter of the book, The Nomad's Prayer..maybe it's a poem..ntah laa.

The Nomad's Prayer

Dear God,
I thank you for these feet,these eyes,these hands;
I pray that wherever I go I will be able to see you in the
world around me,
and to always see honestly;let no sight be too terrible to bear;
let nothing and no-one be ugly;
I pray that whatever I touch will remind me of your eternal
presence in all things;
let nothing be repugnant to me;
And I pray that with every step I take I will be getting closer
to you;
God, take me home.And let my home be everywhere.

Farish A Noor
2009

sekian.selamat menghayati~

No comments: